Buddyseat wil niet open…

Afgelopen donderdag de motor opgehaald. Helemaal te gek. Het is lekker weer en besluit met de motor naar werk te gaan. Omdat ik geen zin had om met de koffers naar het werk te gaan heb ik ze er nog dezelfde dag afgehaald. De 1600 ziet er dan een stuk minder robuust uit. In een verloren uurtje heb ik met BaseCamp even een route gemaakt om de navigatie uit te proberen op weg naar huis. Het was echt lekker weer – bijna warm zelfs.



Bij thuiskomst vond ik dat ik de buddyseat wel op de hoge stand kon doen. Sleuteltje in het slot van het zadel en… en… Wat krijgen we nou weer? Ding wil niet open. En dat terwijl bij de uitleg het zadel toch een aantal keer op en dicht is geweest en ik gisteren zelf nog de koffers heb verwijderd. Zadel open om de koffers te verwijderen? Ja! Er gaat een kabel van de topkoffer onder de buddy voor het remlicht en (lach niet) voor de interieurverlichting. De sleutel wilde wel draaien maar heel erg stroef. Er schoten me wel wat woorden te binnen om de ether in te slingeren maar er liepen net buren langs – laat ik me maar even inhouden – wel zwaar geïrriteerd. “Laat maar even…”.

Chips. Moet ik terug naar Elst en de voorspellingen waren niet geweldig. Zaterdag gebeld met Elst en ik kon gewoon langs komen. Ik had geen zin om op de heenweg ingewikkeld te doen dus rechtstreeks via de snelweg. De Navigator 6 heeft alle BMW-dealers er standaard inzitten. Zoeken niet nodig.



Een ding wordt me nu wel heel duidelijk. Wat een genot om over de snelweg te rijden. Dit kan ik echt wel lang volhouden. Met 120km/u als kruissnelheid zet ik de cruisecontrol aan. Wat een geweldige ervaring weer. Waar ik bij de Adventure niet wist hoe snel ik weer van de snelweg af moest komen (of langzamer rijden) maakte de 1600 meer dan goed. Ik was dan ook vrij vlot in Elst. Niet dat ik overdreven snel heb gereden maar meer dat het gewoon geen straf was om achter het stuur van de K te zitten.

In Elst aangekomen werd ik gelijk geholpen. Terwijl een monteur de fietst de werkplaats inreed zocht ik de koffiemachien op. Een klein halfuur later stond de GT weer buiten. Op een vage manier was het kabeltje van het sluitingsmechanisme ergens vanaf geschoten. Om de buddyseat zonder schade los te maken nam nog de meeste tijd in beslag. De monteur heeft tevens een kleine aanpassing gemaakt waardoor het kabeltje niet meer los kan schieten. Vaag verhaal maar ik was allang blij dat het opgelost was.

De terugweg heb ik een klein beetje de navigatie gebruikt. Ik wilde eerst richten Deelen rijden. Dat is zo’n mooie glooiende weg, maar ik moet eerst uit Elst weg. Gewoon ergens een punt op de weg richtingen Deelen gezet (N804) en dan moet je gewoon dwars door Arnhem. Helaas (of maar goed ook – net wat je wilt) had ik meer aandacht voor wat er om me heen gebeurde dan op het schermpje van de Nav 6 dus is miste ergens een afslag. Gelukkig stond het apparaatje op automatisch herberekenen. Bij Hoenderloo besloot ik westwaarts te gaan, richting huis. Maar wel binnendoor, via Otterloo, Barneveld – waar ik moest tanken. Na Bareveld wilde ik richting Doorn om via Nieuwegein weer naar Woerden te gaan. Weer een heerlijke dag rijden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.